lördag 22 mars 2014

Pasta och smärta

Ok måste dela med mig av en smakupplevelse. Igår skulle jag laga mat å ba "ok jag har ca inget hemma å laga med" MEN lyckades göra världens godaste pasta å broccolisås!! kolla här sitter jag nu, nyduschad, å käkar rester:















Dricker mjölk också
















Sen så IGÅR så skulle jag cykla till bussen. Stressade som fasen å skulle svänga i en kurva = trillade = SMÄRTA!! Rev upp mina byxor och fick köttsår både på händer å knä.















när jag kom hem igen (vände hemåt med tårar pga var skiträdd att jag skulle förblöda (blir alltid emotional när sånthär händer) skulle jag tvätta min hand, var typ såhär:
















Trodde jag upplevde den smärta som jag högst kunde, men NÄ självklart när jag skulle ta tvål så råkade jag ta nån JÄVLA alkogel istället!?!?!?!? FYJÄVLARFAN vad svidigt!!!! blev typ såhär:



"aaaaah var ska jag göra!!?!?"






Men nu e det bra.

vill ni ha recept på broccolisåsen? JA!
lite fryst brocooli
1 vitlöksklyfta 
lite vatten
1 halv grönsaksbuljong
lite grädde
svartpeppar

lägg broccoli, hackad vitlök och lite vatten å buljongen i en kastrull (koka allt ihop i ca 10 min). Sen häll i lite grädde å koka ett litet tag till, å krydda med svartpeppar också. SEN ÄR DET KLART!!! Servera med spaghetti.

1 kommentar:

  1. Hej!! Ja, det är den!! Fast det inte är ingen tröja utan en helt underbar klänning!
    Ps, stackars dig, skar mig också precis i fingret och reaktionen var densamma, cyberkärlek till dig!<3

    SvaraRadera