måndag 17 mars 2014

Alltså näe

Jag kommer från en stad som heter Trelleborg. Det är en liten stad som har sina fina stunder. Jag gick i grundskolan där och sedan började jag på ett gymnasium i Malmö. Att veckla ut vingarna och börja skolan i en annan stad, är det bästa valet jag någonsin gjort. Åh vad jag hade haft så himla mycket mindre livserfarenhet annars.

När jag loggar in på facebook idag ser jag att Jimmie Åkesson ska besöka Trelleborgs gymnasium. Politik är inget stort ämne i skolan, jag fick NOLL erfarenhet av ämnet på den skolan jag gick på, och staden gav mig ingen hint om politik heller. Allt jag kan har mina smarta kompisar lärt mig, samhället och erfarenhet. Jag HOPPAS att folk inte är så trångsynta och lyssnar på vad äckelmannen har att säga. Rubriken i tidningen lyder: "Jimmie Åkesson ska försöka värva röster i Trelleborg/Vellinge". Eftersom det är ungdomar han kommer försöka värva, de ungdomar som inte redan vet vart dem står politiskt, dem kommer han försöka värva. Men alltså snälla vänd huvudet, lyssna ej, låt er inte övertygas.
Usch vad glad jag är att jag inte kommer vara in stan den dagen han kommer på besök.

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar