tisdag 18 mars 2014

NU E JAG ARG

JÄTTEARG!!!

Är så trött på allt fokus kring kvinnokroppen. Smalhetsen är enorm och 13-15åringar går till gymmet för "att hålla igång". Visst, fine, det är väl nyttigt för kroppen att hålla igång men seriöst det behöver man inte gå på något jävla gym för. Unga tjejer som jämför sina kroppar, skriver "tjockar mig" som bildtext till instagrambilden föreställande en kaka, fastar på dagen för att kunna käka extra mycket till middag (overheard ett samtal på bussen mellan ett gäng gurls, gurlsen skulle ut å käka på restaurang). Alltså vi måste stå på oss. Jag har också påverkats av smalhetsen, det har i princip alla. Visst kryper det upp i bakhuvudet ibland. Men just nu känner jag mig starkare än någonsin och blir bara förbannad över vad samhället gör med oss.

grrrrr let's smash the patriarchy












upcoming text: om att passa in i "skönhetsmallen"

2 kommentarer:

  1. ibland när jag ska äta något gott på kvällen äter jag lite på dagen så jag kan ÄTA EXTREMT MYCKET på kvällen, alltså trycka i mig buffé typ. Fan va nice det är. måste ju bygga på aptiten. Det finns inget värre än att inte va hungrig när man ska äta buffé :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. aaah i get your point, men av syfte att inte käka något på dagen pga man ska äta mkt senare å vill nt få i sig FÖR MYCKET mat, det är bajs :(

      Radera